4023220529 |
Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats |
2023-2024 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
13/3/2024 - 15/5/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
ROP Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats
|
| |
Inscripció |
31/08/2023 - 13/03/2024 |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Per a realitzar aquest curs cada participant haurà de portar un els elements de robòtica necessaris per la formació que s'ha rebut en el centre.
Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats.
Aquesta formació dona a conèixer la robòtica com a eina educativa. Se centra en els robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.
Es treballa el pensament computacional a partir de l’entorn de programació de cada robot (mBlock, Blockly, EdScratch, EdBlocks), i la programació de sensors i actuadors integrats.
Els aprenentatges es vinculen amb el currículum mitjançant el disseny de propostes didàctiques per aplicar a l’aula.
|
| |
Objectius |
- Desenvolupar el pensament computacional i la robòtica educativa a l’educació primària i/o als primers cursos d’educació secundària obligatòria.
- Conèixer la programació amb blocs i aplicar-la en el disseny de programes en l’entorn de programació.
- Integrar els robots educatius de manera transversal, com a elements que permeten desenvolupar competències de les diferents àrees i matèries del currículum.
|
| |
Continguts |
- El coneixement de les característiques bàsiques i funcionalitats dels robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.
- La identificació de la lògica de programació i el pensament computacional en entorns de programació amb blocs.
- El treball competencial a l’aula amb els robots.
- El disseny de propostes didàctiques competencials.
|
| |
Observacions |
|
| |
Avaluació |
Participació activa.
Realització de les tasques proposades.
Elaboració d’una proposta didàctica competencial.
|
| |
Requisits de certificació |
Cal haver fet i superat la tasca final.
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d’educació primària i professorat dels primers cursos d’educació secundària obligatòria.
|
| |
E-mail |
a8904082@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/03/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimecres |
20/03/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
10/04/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimecres |
17/04/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimecres |
24/04/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dimecres |
08/05/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dimecres |
15/05/2024 |
1700 |
1900 |
|
| |